سپید شد ز غم هجر


بیا بیا گل نرگس جهان برای شماست
جهان به یمن وجودت به افتخار شماست

بیا بیا گل نرگس اگر چه بد کردیم
ولی تمام نظرها به لطف و جود شماست

بیا بیا گل نرگس که ندبه میخوانیم
اگرچه بر دلمان نیست ولی برای شماست

بیا بیا گل نرگس به آسمان سوگند
قسم به نام و نهادت علی به یاد شماست

بیا بیا گل نرگس زرنجمان تو بکاه
هزار همت و کاوه فدای راه شماست

بیا بیا گل نرگس به جان تشنه عشق
دعا دعای ظهور است که با نگاه شماست

بیا بیا گل نرگس که عهدها خواندیم
اگرچه هیچ نماندیم ولی به لطف شماست

بیا بیا گل نرگس و دستمان تو بگیر
که با ظهور وجودت جهان فدای شماست

بیا بیا گل نرگس که در زلال دلی
و بین این همه دلها دلی برای شماست

بیا بیا گل نرگس که کوفیان رفتند
هزار نامه مصری که جان فدای شماست

بیا بیا گل نرگس تو را به خاک بقیع
که قلب و روح جهانی به جستجوی شماست

بیا بیا گل نرگس بیا به دعوت یاس
که دست به پهلو نشسته به انتظار شماست

بیا بیا گل نرگس به مادرت زهرا
که جان برای شهادت به کربلای شماست

بیا بیا گل نرگس و العجل مولا
که این نوای هدایت و با نگاه شماست  


همیشه این ورد زبونم بود تا یکی گفت:  

نیا نیا گل نرگس جهان که جای تو نیست
دو صد ترانه به لبها یکی برای تو نیست

نیا نیا گل نرگس که در زلال دلی
هزار آینه نقش و یکی ز خال تو نیست

نیا نیا گل نرگس تو را به خاک بقیع
که شهر ما نه مُحیای گامهای تو نیست

نیا نیا گل نرگس نیا به دعوت ما
هزار نامه کوفی یکی برای تو نیست

نیا نیا گل نرگس به آسمان سوگند
قسم به نام و نهادت دلی برای تو نیست

نیا نیا گل نرگس ز رنجمان تو مکاه
کسی ز خلق و خلائق فدای راه تو نیست

نیا نیا گل نرگس بدان و آگه باش
که جای سجده گه ِ ما هنوز مال تو نیست

نیا نیا گل نرگس به مادرت زهرا
کسی برای شهادت به کربلای تو نیست

نیا نیا گل نرگس سقیفه ها برپاست
ردای سبز خلافت ولی برای تو نیست

نیا نیا گل نرگس فدا شوی مولا
برای عصر عجیبی که خواستار تو نیست

نیا نیا گل نرگس که چون علی تنها
به فجر صبح ظهورت کسی کنار تو نیست

نیا نیا گل نرگس به جان تشنه عشق
دعا دعای ظهور است ولی برای تو نیست

نیا نیا گل نرگس به مجلس ندبه
که ندبه ، ندبه خرقه است و پایگاه تو نیست

نیا نیا گل نرگس دعای عهد کجاست؟
نه این نماز جماعت به اقتدای تو نیست

نیا نیا گل نرگس که حرف من . . . « میعاد »
فقط بیان ِ سرابی ست که انتظار تو نیست

مهدی قاسمی ( میعاد ) 


و یکی دیگه گفت: 

بیا بیا گل نرگس که بی وفای تو نیست

همان که گفته "نیا"، آن "نیا" برای تو نیست 

بیا بیا گل نرگس غلط بگفته کسی
دلش گرفته به والله که بی ولای تو نیست 

بیا بیا گل نرگس فدای آمدنت
شفای دل! به دلم کس دمی به جای تو نیست 

بیا بیا گل نرگس اگرچه اشک دو چشم
بریختم سر راهت ولی به پای تو نیست 

بیا بیا گل نرگس که طبع ما شکفد!
به گاه آمدنت شعر بی رضای تو نیست 

بیا بیا گل نرگس که چشم های به راه
سپید شد ز غم هجر! آن عبای تو نیست؟

نظرات 14 + ارسال نظر
حسین 1390/09/11 ساعت 21:12 http://myfall.mihanblog.com/

کسری جان
شاعر شعر اولی خانم فخرالسادات تقی زاده (یاس) هستند
لطفا درج بفرمایید
با تشکر

اگه دوس داری من ویرایشش کنم بهم بگو چیکار کنم تا

برات ویرایشش کنم. قالبای وبلاگم هم از اینجا پیدا میکنم

http://missa-galeb.blogfa.com/

http://sheklak-khanoomi.blogfa.com/

http://m0zhgan.blogfa.com/

راستی یادم رفت خودت ویرایشش کنی بهتره آخه نوشته

مال خودت هست بهتر میتونی ویرایشش کنی من که

سلیقه تو رو نمیدونم چه جوریه که بتونم برات درست

ویرایشش کنم شاید من یه جوری ویرایش کنم که تو دوست

نداشته باشی گلم.

سلام گلم

ببخشید دیر اومدم. متن خیلی زیبایی بود نه برای چی

ناراحت بشم. هر موقع آپ کردی خبرم کن بیام. منتظرم.

قاصدک 1390/07/28 ساعت 09:36

سلام
مرسی شعر از وب شما بود
ولی من با این حال کردم چون دقیقأ این وصف حال ماست
نه من با این چیزا ناراحت نمیشم
میام چشم

ممنون که اومدی
خوشحالم به دل نمی گیری

سلام گلم صبح بخیر

آپم خوشحال میشم بیای منتظر حضور سبزت هستم.

سلام ستاره جان
صبح تو هم بخیر
الان دیگه برا من ظهره
من ساعت ۷صبح اومدم

قاصدک 1390/07/27 ساعت 19:46

آپـــــــــــم
خوشحال میشم بیای [قلب]

سلام
الان میام تا صبحم بخیر بشه

ستاره 1390/07/27 ساعت 18:57 http://www.abrabi.blogfa.com

خوشحالم که از غم متنفری ولی از کلبه تنهاییم که از در

و دیوارش غم میباره خوشت اومده خدا به خیر کنه یه دفعه

ای وبلاگمو فیلتر نکنن که اصلا حوصلشو ندارم آخه وبلاگ

قبلیمو فیلتر کردن تازه اینو درست کردم . شوخی

کردم یه وقت ناراحت نشیا. وبلاگ رو مثل وبلاگ خودت بدون

هر موقع دوس داشتی بیا سر بزن امیدوارم که هیچ

وقت غم و غصه به دلت راهی نداشته باشه

سلام
ممنونم
بابت وبلاگ قدیمت هم میدونم چون هنوز آدرس اونو توی نظرات میزاری که فیلتره

قاصدک 1390/07/27 ساعت 18:12

سلام
یکی از شعراتو با اجازه گذاشتم تو وبم
ببخشید
امروز که خوندمش خیلی ازش خوشم اومد
اگه ناراحت میشی بگو تا برش دارم

سلام.
نه دوست خوبم این حرف ها چیه
اصلا قابل شما رو نداره

ستاره 1390/07/27 ساعت 12:48 http://www.abrabi.blogfa.com

بازم سلام گلم

ممنون از حضور دوبارت توی کلبه تنهاییم. من با همون

اسمی که گفتی لینکت کردم لطفا منو با اسم ابر آبی

(ستاره) لینک کن. خوشحالم اگر از آهنگ وبلاگم خوشت

اومده اگه خواستی کد آهنگو بهت میدم برای وبلاگت.

راستی منم هر روز آپ میکنم . هر موقع آپ کردی خبرم

کن حتما میام.

سلام وبت خیلی خوشگله نوشته هات عالیه..من لینکت کردم ...تو هم منو با اسم دل آسمونی لینک کن ...هروقت لینکم کردی خبرم کن مرسی

قاصدک 1390/07/27 ساعت 10:30

خواهش میکنم وظیفه بود

ستاره 1390/07/27 ساعت 10:26 http://www.abrabi.blogfa.com

سلام گلم

ممنون از اینکه به کلبه تنهاییم سر زدی . من همیشه همین

قدر تلخ و غمگینم پس یه آدمی که همیشه غمگینه نمیتونه

مطلبای شاد بنویسه قبول داری؟ ببخشید اگه با نوشته هام

یاد غم ها و ناراحتیات افتادی. وبلاگ زیبایی داری. خوشحال

میشم بازم بیای . موفق باشی.

قبول دارم
نه دیگه اینقدر
خواهش می کنم
حتما میام

خیلی قشنگ بود
اونقد که اشکم دراومد
بیا بیا گل نرگس که ندبه میخوانیم
اگرچه بر دلمان نیست ولی برای شماست
عالی بود
نیا نیا گل نرگس نیا به دعوت ما
هزار نامه کوفی یکی برای تو نیست
و
بیا بیا گل نرگس اگرچه اشک دو چشم
بریختم سر راهت ولی به پای تو نیست
عالی بود با اینا اشکم دراومد
ایشالله تو زندگیت همیشه موفق باشی .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد